Maja Krznarić završila je Fakultet političkih znanosti u Zagrebu. Još za vrijeme studija zainteresirala se za mogućnosti financiranja projekata iz EU fondova i sudjelovala je na nekoliko neformalnih edukacija na tu temu.
Nakon diplome počela je volontirati u udruzi CeDePe – Društvo osoba s cerebralnom i dječjom paralizom Zagreb, gdje je stekla praktično iskustvo u provedbi projekata financiranih iz EU fondova. Uz stalnu neformalnu edukaciju, 2012. godine upisala je i uspješno završila stručno osposobljavanje usavršavanje„Voditelj projekata EU fondova“ upravo ovdje, na Institutu za menadžment. Te je godine sudjelovala u pisanju EU projekta za Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagreb, a po odobrenju, postala je i voditelj projekta. S obzirom na praktično iskustvo s europskim projektima, danas radi s fakultetima, institutima, poduzećima, školama, vrtićima, a povremeno i kao edukator za projekte financirane iz EU fondova.
Kada govori o svojim predavačkim navikama na programu Voditelj projekata za EU fondove, ističe da je zahtjevna prema polaznicima jer želi da polaznici izvuku maksimum za uloženi novac, a ne da sjede i igraju igrice: „To mogu i besplatno i bez naše pomoći.“
Kada sam ja studirala, 2006. godine, Europska unija je bila gotovo mistificirana, tamo neka sila koja dijeli nekakva sredstva, ali nitko točno ne zna na koji način. Kako se jedan od smjerova koji sam pohađala na fakultetu odnosio na međunarodne odnose i diplomaciju, zainteresirala sam se za učenje o načinu funkcioniranja EU jer je tada već bilo izgledno da će RH postati država članica i da će se sve više ciljeva razvoja postizati pomoću sufinanciranja iz EU.
Ja sam praktičar pa tako izgledaju i predavanja. Smatram da svatko može pročitati literaturu i napraviti i pročitati prezentaciju. Stoga su moja predavanja koncipirana tako da prezentacija ide, a ja se osvrćem na napisane informacije konkretnim primjerima. I jako, jako puno vježbi!
Hmm…. ovo mi je jako teško definirati. Rekla bih da ovisi o tome koji dio posla radite. Ako pišete projekte, onda je teorija bitna jer morate redovito pratiti relevantne strateške dokumente, zakone i podzakonske propise kao i planove objave natječaja i same natječaje. Ako radite provedbu, onda je praksa puno bitnija jer se tu do izvrsnosti dolazi iskustvom. Naglašavam, nema ni pisanja projekta bez prakse jednako kao što nema ni provedbe projekta bez teorije.
Mogu im pomoći puno ako oni odluče da im donose benefit i ako ih koriste u svom radu. Naravno, stvar je individualna i svaki polaznik sam odlučuje što mu je bitno i što njemu koristi. Jako puno ovisi o tome koliko polaznici ulože trud tijekom programa i što oni odluče da je njima u fokusu. Imala sam polaznike koji su nakon programa volontirali u provedbi projekta i na kraju nastavili raditi taj posao, a imala sam polaznike koji nikad više ni u jednom projektu nisu sudjelovali (niti u pisanju niti u provedbi).
Različite ljude zanimaju različite stvari. Uglavnom su to realna očekivanja, ali ima polaznika koji imaju neku romantičnu predodžbu o EU fondovima i očekuju „ja poželim-ja dobijem“ situaciju, što nije slučaj u stvarnosti. Također ima polaznika koji očekuju dobiti gotov projekt koji će kasnije koristiti kao šprancu. Mi smo ovdje da naučimo polaznike alate i principe za budući rad, ne da dajemo instant rješenja koja u EU fondovima ionako ne funkcioniraju.
Na programu Voditelj EU fondova dobivate praktične alate za pripremu i provedbu projekata koji se financiraju iz EU fondova, dobivate dugogodišnje iskustvo predavača koji će vam prenijeti stvarne situacije i načine njihovog rješavanje, dobivate mentore koji će vam pomoći snaći se u moru (netočnih i nepotpunih) informacija. Zahtjevni smo prema polaznicima jer želimo da izvuku maksimum za uloženi novac, a ne da sjede i igraju igrice – to mogu i besplatno i bez naše pomoći.