fbpx

Održana je design thinking radionica u sklopu projekta Poduzetni limači

Održana je design thinking radionica u sklopu projekta Poduzetni limači

Institut za menadžment u suradnji s partnerima Dječjim vrtićem Maksimir i Osnovnom školom Silvije Strahimir Kranjčević u sklopu projekta financiranog iz Europskog socijalnog fonda razvija inovativni program za djecu predškolske i osnovnoškolske dobi “PODUZETNI LIMAČI”.

Svrha programa je kroz niz praktičnih radionica i edukacija razvijati inicijativnost i poduzetnost kod djece. Glavna misao vodilja programa je „prilika se ne čeka, već se stvara“. Ovaj program omogućit će djeci da razvijaju sposobnost iznošenja vlastitih ideja i ostvaruju se u različitim aktivnostima i projektima!

Nakon održanih radionica na temu Uvod u poduzetništvo, Generiranje poduzetničkih ideja, Inovativnost i kreativnost, te Realizacija poduzetničkog pothvata, sudionice iz partnerskih organizacija u projektu Poduzetni limači (Dječji vrtić Maksimir, Osnovna škola S.S. Kranjčević, Institut za menadžment) su dobile priliku dodatno proširiti svoje razumijevanje projekta pomoću interaktivne radionice bazirane na konceptu design thinkinga.

 

 

 

Radionicu je održala naša draga profesorica Gordana Ćorić.

Nakon uvoda u metodu design thinkinga i predstavljanja rezultata koje su različiti projekti ostvarili korištenjem ove metode, sudionice su se imale prilike uvjeriti u poboljšanja koja se događaju u procesima donošenja odluka, razumijevanju problema te pri kreiranju inovativnih i boljih rješenja.

Nakon toga su bile spremne krenuti u realizaciju dva cilja koji su bili postavljeni pred ovu radionicu:

  • steći iskustvo koje će kasnije moći koristiti u svom radu s poduzetnim limačima (primjena i razumijevanje svih faza design thinkinga: empatije, definicije problema i persone, ideacije, izrade prototipa, te testiranja svojih rješenja, ali i njihovih poboljšanja na temelju primljenih povratnih informacija i komentara)
  • bolje razumjeti više aspekata projekta Poduzetni limači i što se njime želi postići (uključujući metode rada, sadržaje, promociju projekta u cilju privlačenja polaznika projekta i sl.) te kako planirati inovativne sadržaje projekta Poduzetni limači uz pomoć osnova design thinkinga.

Od ožujka 2021, sudionice su se upoznavale s elementima projekta Poduzetni limači i promišljale svoja očekivanja od njega, te diskutirale sljedeće teme:

  • Koji se problemi mogu riješavati projektom Poduzetni limači?
  • Tko su dionici projekta Poduzetni limači?
  • Tko su tipični, a tko netipični korisnici projekta Poduzetni limači?
  • Što oni misle i što očekuju od projekta Poduzetni limači?
  • Koje sadržaje i na koji način će ih pružati Poduzetni limači?

To je bio temelj prve faze Design thinkinga – stvaranje razumijevanja (empatije), i podjela u dva tima. Nakon toga, krenulo se prema generiranju ideja različitim tehnikama (brainstorming, vrući krumpir, pisanjem i grupiranjem post-it papirića, itd.).

Polaznice su kreirale dvije persone: Vanju (13-godišnjeg učenika, te mamu Rutu) i od tog trenutka su ideje i ponuđena rješenja bili namijenjeni rješavanju njihovih detektiranih problema. Jedan tim je razradio ideju školskog online časopisa Poduzetni limači, a drugi mini-event sa objavom početka programa Poduzetni limači i pozivom na sudjelovanje.

Nakon predstavljanje prototipa svojih ideja ostalim sudionicima, i dobivenih povratnih informacija, pitanja i prijedloga novih ideja, sudionice su napravile plan dorade i daljnjeg razvoja svojih rješenja.

Radionica je odlično poslužila za promišljanje narednih koraka prema realizaciji projekta Poduzetni limači, odnosno, poticanju kreativnosti u radu sa zainteresiranom djecom i učenicima, te generiranju poduzetnih/poduzetničkih ideja koje je moguće realizirati uz pomoć dostupnih resursa, međusobne suradnje, mentoriranja i savjetovanja.