fbpx

Iskustva polaznika – Marko Ivković

Iskustva polaznika – Marko Ivković

Upoznajte Marka Ivkovića, magistra teologije iz Zagreba. Marko radi kao HR Generalist u HŽ Infrastrukturi d.o.o. u Odjelu za razvoj i obrazovanje ljudskih potencijala. U slobodno vrijeme, Marko je organizator pub kvizova u Zagrebu i okolici, u timu od četiri člana, te je ponosan na uspješan projekt koji je realizirao s timom, okupljajući razne kvizaše i partnerstva. Također, strastveni je glazbenik koji voli povremeno zabaviti publiku putem spontanih izvedbi na mikrofonu dok svira i pjeva, s ciljem da barem malo razveseli ljude.

U nastavku otkrijte više o Markovim iskustvima i onome što ga je najviše oduševilo na programu Voditelj ljudskih potencijala koji provodimo na Institutu za menadžment.

Na Institutu za menadžment ste uspješno završili program Voditelj ljudskih potencijala kao najbolji polaznik programa u generaciji 2022./2023. Ispričajte nam Vaše iskustvo sa programa.

Na dodjeli certifikata sam bio iznenađen kada su me proglasili najboljim polaznikom programa, ali cijenim što su u mom specifičnom i ujedno budućem radnom iskustvu prepoznali potencijal.

Moj profesionalni put nije bio lagan, i često sam se susretao s izazovima. Međutim, sve se promijenilo kada mi je supruga Maja predložila program usavršavanja na Institutu za menadžment. Slijedom toga došao na IZM na program Voditelj ljudskih potencijala, i ostalo je povijest. 

Iskustvo s programa je, jednom riječju, dinamično. Svatko tko je upoznat s HR-om zna da je izazovno sažeti složenost i suptilnost tog područja. Ipak, predavači su u tome uspjeli te su prenijeli suštinu svake teme i potaknuli nas da istražujemo područja koja nas zanimaju.

Od kulture, subkulture, budžetiranja, onboarding planiranja, selekcijskog postupka do employer brandinga, osnovne psihologije, komunikacije sa elementima tvrtke, organizacije, radnog prava i drugih točaka, a također je aktivna vježba oko naših imaginarnih tvrtki bio dobar uvod u rad unutar tima. 

Svi su predavači bili profesionalni, a sa zdravom dozom bliskosti, dali su nam i dobar temelj da se dalje izgrađujemo. 

Po završetku programa ste se zaposlili kao Human Resources Generalist. Kako Vam je program Voditelj ljudskih potencijala pomogao pri pronalasku posla, te kako ste stečeno znanje primijenili na novom poslu? 

Ne znam bih li pronašao konkretan posao bez ovoga, imao sam određeni period gdje, unatoč trudu i zalaganju, nisam imao sreće. Program mi je definitivno pomogao u segmentima gdje sam bio manjkav i čim sam prilagodio CV i stav prema naučenom, krenulo je. Dobio sam priliku postati pripravnik HR Generalist u HŽ Infrastrukturi d.o.o., što sam objeručke prihvatio. 

Određenu materiju sam mogao iskoristiti kako bi, mladenački rekavši „hit the ground running“; ali ono važnije od čiste materije je mindset koji su nam usađivali, a koji je bio od ključne važnosti. Taj kritički, objektivan pogled na procese i kulturu svojih društava od veće je važnosti od čistog dobivanja tinte na papiru. 

Ali, naravno da koristim „šalabahtere“ koje sam dobio od predavača, jer su oni rezultat godina iskustva u turbulentnim vremenima i za radnike i za tvrtke u ekonomskim oscilacijama.

S čime se sve svakodnevno susrećete kao Human Resources Generalist, kako izgleda Vaš radni dan?

Počinjem, pretpostavljam, kao i svi: sa paljenjem računala. Unutar grupe za razvoj, kojoj pripadam, trenutno izvršavamo procjenu zadovoljstva izvršnih radnika unutar firme, svih radnika na terenu koji imaju direktni kontakt sa željezničkom infrastrukturom. Također, arhiviram i obrađujem dokumentaciju za stručno osposobljavanje, izvanredna poučavanja, upućivanja na edukacije, kongrese, seminare, sudjelujem u izradi strategije za razvoj ljudskih potencijala, sudjelujem na već razrađenoj procjeni kompetencija i druge manje aktivnosti kojih je pleora unutar radnog dana i vremena. 

Kako ste koristili svoje stečeno znanje iz programa kako biste doprinijeli stabilizaciji pub kviz brenda? Možete li navesti konkretne primjere strategija koje ste primijenili u tom procesu?

Osvijestio sam važnost delegiranja zadataka, ali i pripremu članova tima za potencijalne scenarije. Pripremio sam onboarding priručnik u kojem se navode svi važni zadaci članova tima, kompetencije koje su potrebne kako bi bili izvrsni u bitnim segmentima, kreiranje pitanja, tehnika, jer mi je važno da su svi članovi „on the top of their game“. 

Osmislio sam i sustav crisis managementa do kojega potencijalno može doći, ali najvažnije od svega, koristim feedback loop od kvizaša i od članova tima kako bi se konstantno razvijao projekt koji je prije godinu dana počeo sa dvojicom na jednoj lokaciji, da bi se razvio veoma brzo u ovo što je danas. 

U back-endu koristim KPI-jeve u komunikaciji s partnerima i sponzorima da pokažem da smo ozbiljni i da nismo samo tu da se zezamo, već da ona šašava strana koju pokazujemo tijekom izvođenja kvizova ima duboku organizaciju i organiziranost kroz sve alate koje koristimo. 

Kakav su dojam predavači i zaposlenici Instituta ostavili na Vas? Imate li neko predavanje koje Vam se posebno svidjelo?

Izuzetno pozitivan i šarolik. Samo sam osvijestio koliko je nemonolitno raditi u HR-u i kako svaka osobnost, iskustvo i model rada, ukoliko je razuman, pravedan i pravičan može naći svoje mjesto pod suncem. Moram reći da se predavanja kao predavanja ne sjećam u tančinu, i svi su predavači bili zaista izvrsni, a na mene su najveći dojam ostavili Branimir Blajić, Mirela Makovčić Mujić i Tomislav Ivezić. 

Pročitajte intervju sa profesorom Branimirom Blajićem OVDJE.

Što biste poručili budućim polaznicima programa?

Sad bih ja trebao nešto motivacijsko reći, jelte? I unutar IZM-a i van IZM-a slušajte pametnije od sebe, koji su već prošli što vi možda niste, pa je dijeljenje iskustva važno. Što više pitanja postavljajte i razvijte kritičko oko koje vam može pomoći, kako u karijernom napredovanju, tako i životu.