Po zanimanju diplomirana ekonomistica, a po životnom zvanju profesionalac u ljudskim potencijalima. Kako Mirela Makovičić Mujić kaže: “da ne radim u ljudskim potencijalima, ne znam što bih drugo radila! 20 + godina iskustva toj grani businessa postane dio vas, ako ste se „našli“. Mirela se našla i zaista uživa radeći – toliko da može reći da joj posao postaje hobi. Kada ne radi obožava vrijeme provoditi u prirodi (pa makar to bilo i kućno dvorište) hodajući ili vozeći bicikl. Ekstrovertirana i energičnog karaktera, obožava plesati i pjevati (iako kako kaže nemam sluha 🙂).
Što se poslovnog dijela tiče, smatra kako se osobni i kompanijski uspjeh postiže transparentnošću, autentičnim timskim radom, razvojem suradnika, prihvaćanjem i učenjem na pogreškama, slavljenjem uspjeha – te su to i Mirelina načela u radu svih ovih dvadeset godina.
Tako je, 2015. ocjenjivački odbor 8. HR Summita, po prvi (i zadnji) puta dodijelio je posebno priznanje za razvoj funkcije ljudskih resursa u okviru javnih poduzeća (tzv. javni sektor) Hrvatskoj pošti. Dobiti priznanje od HR profesionalaca koji djeluju u ocjenjivačkom odboru bila je velika čast i priznanje za naš trud. Iako smo se trudili, radi nas i naših ideja i vizija, ova nagrada nam je dala poticaj i dodatni vjetar u leđa da ustrajemo u svojim vizijama. Danas je manji broj članova tadašnjeg tima ljudskih potencijala u Pošti, no divno je vidjeti njihov napredak i rast u drugim tvrtkama gdje nastavljaju nizati uspjehe u području ljudskih potencijala.
Usudim se reći da smo tada stvorili divan tim entuzijasta i profesionalaca u ljudskim potencijalima, što meni osobno puno znači jer, kao njihov lider, zaista sam se trudila da svako ponaosob raste i razvija se te su njihovi današnji uspjesi moje najveće priznanje. No, ne samo njihovi uspjesi, već generalno uspjesi svih kolega s kojima sam imala prilike raditi u timu ljudskih potencijala u raznim tvrtkama. Mene zaista ispunjava kada učenik nadraste učitelja/leadera.
Osluškivati bilo tvrtke i njenih zaposlenika. Nema jedinstvenog recepta jer svaka tvrtka ima svoju korporativnu kulturu koju gaji ili želi gajiti. U nekom poduzeću će zaposlenicima biti važno fiksno radno vrijeme, dok u drugoj fleksibilno radno vrijeme i mogućnost rada od kuće. Dakle, slušati zaposlenika, no to ne znači da svaki zahtjev i želja zaposlenika mora i može biti ispunjena. Ono što je bitno je da, ukoliko ne možemo udovoljiti zahtjevima i željama zaposlenika, važno je da se to jasno iskomunicira i svako pojasni razlog zbog čega je tako. Također, smatram da je važno biti autentičan, graditi zadovoljstvo zaposlenika i promovirati one vrijednosti koje zaista živimo.
Ne posezati za aktivnostima koje su trenutno IN u HR svijetu, jer ne mora značiti da je baš svaka inicijativa koju danas radi „Google“ primjenjiva na sve tvrtke.
Prvo bih voljela reći kako mi je bilo zadovoljstvo prihvatiti poziv da se pridružim timu respektabilnih predavača na izvrsnom programu “Voditelj/ica ljudskih potencijala”. Na programu predajem na modulu „Budžetiranje u ljudskim potencijalima“, a polaznici će dobiti kompilirane informacije temeljene na mom osobnom iskustvu i učenju u četiri različite tvrtke. Također, imat će priliku na primjeru proći kroz proces budžetiranja plaća i dodataka (najveće stavke budžetiranja), a po završetku modula dobiti će i predloške tablica za budžetiranje, čime će biti spremni i za „stvarni“ proces budžetiranja u svojim tvrtkama.
Ukratko, polaznici će dobiti konkretne i primjenjive informacije i podloge za proces budžetiranja ljudskih potencijala.
Imala sam prilike vidjeti i konkurentne programe za voditelje ljudskih potencijala te mogu reći da upisom u ovaj program zaista imaju prilike čuti konkretne i primjenjive informacije iz tog područja te ih već tijekom samog programa primijeniti na Case studiju. Polaznici tako imaju priliku upoznati se sa svim aspektima ljudskih potencijala, a na njima je da slušaju, pitaju i iskoriste tu priliku da upiju znanje koje su kolege godinama prikupljali: Nije nužno da svi polaznici postanu generalisti/voditelji za područje ljudskih potencijala, možda će se neki zainteresirati za jedno područje (npr. budžetiranje🙂) i razvijati se dalje u tom smjeru.
Ekspertiza u područjima ljudskih resursa (npr. talent management, employer branding, kontroling u ljudskim potencijalima..) danas su vrlo cijenjene te, mogla bih reći, postaju zasebna profesija. No bilo što da odabrali, bilo kojim putem odučili krenuti (ili nastavili) važno je vladati materijom te transparentno i s voljom raditi ono za što su se odlučili.
Osobno smatram da upisom u ovaj program polaznici dobiju bogatu podlogu za odabir daljnjeg karijernog puta vezano uz ljudske potencijale.