fbpx

Tanja Roca: Kako sam naučila sve o marketingu kuhajući kave

Tanja Roca: Kako sam naučila sve o marketingu kuhajući kave

Upoznajte Tanju Roca, našu predavačicu na programu osposobljavanja za internet marketing i brendiranje te vlasnicu agencije Deeshpet!

Po zvanju inženjerka informatičkog menadžmenta prva je znanja stjecala radeći na razvoju softverskih rješenja, a nakon što je otkrila ljubav prema marketingu i prodaji i znanje dodatno izbrusila radeći u marketinškoj agenciji za poznate brendove jednostavno se zaljubila u agencijski život. Svoje znanje trenutno dijeli s klijentima agencije Deeshpet i naravno s polaznicima Instituta za menadžment na programu osposobljavanja za internet marketing i brendiranje. U nastavku intervjua upoznajte Tanju! 

Za početak, ukratko nam se predstavite. Što ste po zanimanju, vaše radno iskustvo i koji su Vaši hobiji, kako je započeo Vaš poslovni put?

Nedavno sam promišljala o tome kako je moj poslovni put zapravo započeo u jednom malom dalmatinskom caffeu.

Tu zapravo jako puno naučite o prodaji, marketingu, a posebice o važnosti komunikacije i kvaliteti usluge. Naučite pažnju posvećivati svakom detalju. Bitno je jako koju glazbu odabirete i koliko je ta glazba glasna jer ćete time sigurno odrediti svoju nišu. Bitna je kvaliteta i to ne samo kave kao sirovine već koliko čvrsto ste ju pritisnuli i kako je skuhali čime će zaljubljenici tog napitka postati  vaši vjerni sljedbenici. Nadalje tu su i razne prodajne akcije kao npr. kava plus napitak, a važno je imati i dnevne novine. Njima svojim gostima uz kavu osiguravate i vrijednost više. Najviše od svega naučite kako komunicirati sa mnoštvom različitih „kupaca“.

Po zvanju sam inženjerka informatičkog menadžmenta i prvih par godina sam radila u vodećoj tvrtki IT industrije za razvoj softverskih rješenja različitih zdravstvenih djelatnosti.

Otkrivši svoje vještine i ljubav prema marketingu i prodaji, sljedećih sam se par godina „brusila“ u BTL agenciji MPG.  Zadužena za poznate brandove Nestlé, Western Union, P&G, VIP, Iskon, Sony Ericsson zaljubila sam se u agencijski život i praktičnu školu. Ipak nakon četiri godine odlučila sam posao potražiti  i provjeriti teoriju da je na strani klijenta trava zelenija. Tako sam rasla i razvijala se, od voditeljice marketinga automobilske industrije, do direktorice marketinga i prodaje u dvije renomirane rent-a-car kuće, odlučno i dišpetno stigla do svoje Deeshpet agencije za marketing i komunikacijske strategije. Cijelo vrijeme se usavršavam pa sam tako završila brojne domaće i strane programe.

Potičem sve ljude koji dvoje oko poduzetništva da se upuste u tu prekrasnu avanturu, a svoje znanje i iskustvo rado prenosim na edukacijama i konferencijama. Obzirom na dinamični posao  jako volim prirodu i planinarenje pa kad god mogu pobjegnem u tišinu šume. Tu se punim i tražim inspiraciju.

Stjecali ste iskustvo radeći za velike i male klijente.  Što je presudilo da otvorite vlastitu agenciju?

Kroz život prođete kroz razna poslovna iskustva i rekla bih samo se desi. No, ipak moram biti iskrena, prethodilo je ovome puno učenja, usavršavanja, rada i upornosti. Shvatite u jednom trenutku da želite pokušati sami oslanjajući se na vlastite snage. Poželite aplicirati svoja znanja i naučeno, onako kako vi to vidite i znate. Ima tu (povlačim paralelu sa odabirom skupih cipela) uvijek premišljanja, pa ste na trenutak visoko u štikli, na trenutak centrirani u tenisicama, a na trenutak bosih nogu i pitate se “A što ako…!?“

Upravo ta “Što ako?” pitanja znaju biti česti razlog odustajanja.  Kod mene je, rekla bih, proradio onaj pozitivan dalmatinski dišpet. Tako sam na koncu i nazvala svoju agenciju, “Deeshpet”.

Stručnjak ste za marketing i poslovni razvoj, specijalizirali ste se za male i srednje poduzetnike. Što Vas najviše veseli u radu s klijentima?

Zanimljiva priča ide od samog početka Deeshpet-a. Kada sam prvi put izišla s informacijom o otvaranju agencije i vizualnim identitetom nazvao me kolega i rekao “Stara, svaka čast na hrabrosti i imenu.” Bilo mi je izuzetno drago da mu se tako dojmila moja ideja naziva, dok mi nije rekao da je pod „hrabro“ mislio na naziv firme kojeg iščitao kao„Deep Sh**t“! Kome smiješno, kome ne, nama je to danas svakodnevnica. Nismo klasična marketinška agencija već spadamo u red entuzijasta, mikro konzultanata koji osim klasičnih marketinških usluga “ulaze” puno dublje u poslovnu problematiku klijenata. Pomažemo im pronaći onaj najvažniji “zašto” o kojem nam govori Simon Sinek i njegov “Zlatni krug”, a onda sve to prenosimo u „Kako“.

Tražimo odgovore na pitanja zašto zaista rade to što rade, pomažemo im otkriti i kreirati autentičnu priču, a onda sve to nasloniti na potrebne marketinške aktivnosti kako bi se sve to lijepo moglo odraziti i na poslovnim rezultatima. Jako me vesele upravo njihovi poslovni uspjesi, bolja prodaja i pozicioniranost brenda na kojima, sa svojim timom, jako zaneseno i ozbiljno radim.

Dio ste predavačkog tima Instituta za menadžment. Bogato iskustvo dijelite s polaznicima koji odluče usavršavati svoje vještine na području internet marketinga i brendiranja. Što polaznici mogu očekivati na Vašim predavanjima?

Storytelling, brendiranje i postavljanje kvalitete usluga moje su poslovne ljubavi pa uvijek rado dijelim ne samo svoja znanja već i određene krive procjene, strahove i promišljanja. Svi marketinški stručnjaci nisu lažljivci i ja vjerujem u pozitivni i moralni aspekt ovog područja. Tako da se pronađe tu zaista svega; psihologije, konkretnih primjera iz poslovnog života, novih znanja, ideja i sugestija. Polaznike učim da kao Specijalisti moramo naučiti prvenstveno jako dobro slušati, pratiti, analizirati i testirati sve mogućnosti, a tek onda ih nadograđivati i usmjeravati strateškim marketinškim aktivnostima. To su neka znanja koja pišu poslovna iskustva i koja rado dijelim.

Što Vas najviše veseli na predavanjima?

Veselim se vidjeti da i osobe koja vode svoje manje agencije, obrte, pronalaze vrijeme i sredstva za ovakva dodatna usavršavanja i da to pronalaze upravo na Institutu za menadžment. Veseli me općenito upoznavati nove ljude tako da volim module koncipirati uz vježbe i uz obavezno slušanje promišljanja, pitanja ili ideja polaznika.

Obzirom na bogato iskustvo i karijeru, što biste kao ekspert za poslovni razvoj i marketing poručili polaznicima Instituta za menadžment?

Znanje, upornost i odlučni koraci ka cilju vode sigurno do željenih rezultata. Kad uz to imamo potrebnu edukaciju, sigurno da nam se otvaraju puno šire mogućnosti. Internet marketing sigurna je sadašnjost,  ali i sasvim sigurna budućnost svakog ozbiljnog poslovnog razvoja.