Sandra Vlašić: Copywriting mi je pomogao da komplicirane stručne pojmove napišem na način da ih razumije svatko
Sandra Vlašić je magistrica znanosti i okoliša s više od 25 godina karijere u području održivog razvoja. Trenutno djeluje preko dvije platforme – udruge Terra Hub i Zelene energetske zadruge. Osim prema ekologiji, veliku ljubav gaji i prema pisanju pa tako često svoju kreativnost izražava kroz literarnu organizaciju ZLO. Također, svoju misiju o održivom razvoju želi prenijeti i na druge pa redovito kreira i plasira sadržaj kroz različite komunikacijske kanale na način da one komplicirane koncepte i pojmove razumije i „susjeda s trećeg kata“. Upoznajte Sandru i njenu priču.
Iz moje perspektive, copywriter se igra, i pritom nekada više, a nekada manje uživa. Uživa zato što istražuje, zadovoljava znatiželju, osluškuje što se događa oko njega, pokušava proniknuti u potrebe, želje i strahove ljudi kojima se obraća. A sve to da bi došao do prave ideje koja će biti nova i svježa, autentična i nepredvidiva. Ona koju će ljudi upamtiti. Copywriter kreira niz poruka, odnosno sadržaj koji se može plasirati kroz različite platforme.
Zato što sam ljudima željela pojednostaviti suviše kompliciran tehnički i znanstveni jezik. Željela sam da ljudi razumiju što se događa s klimom i zašto se to događa te da osvijestim ljude da može i drugačije, da može bolje. Kad nešto ne razumiješ, onda se time ne baviš, zabiješ glavu u pijesak kao noj i čekaš da prođe. A neće proći samo od sebe. U 25 godina karijere često sam se susretala sa slijeganjem ramenima i pitanjima „A što ja imam s tim?“ ili „Što ja tu mogu, to se događa nekom drugom, negdje drugdje. Netko drugi će to riješiti“. Copywriting mi pomaže u tome da me ljudi bolje razumiju, da se aktiviraju, da mijenjaju navike – način na koji žive, rade i promišljaju.
Copywriting mi služi kao alat za bolji marketing zelenih ideja, da egzotika onih koji grle drveće postane mainstream trend. Važno je da ljudi shvate da smo upravo mi, svatko od nas, glavni nositelji promjena i da svojim svakodnevnim izborima i načinom života možemo utjecati na tržište, na ponašanje kompanija i javnog sektora.
Meni je pisanje strast i užitak, obožavam čitati i pisati i nije mi nimalo teško. Ali nije uvijek lako isporučiti tekst ili ideju u zadanom roku te postići željeni efekt. Jednostavno, to nije stvar inspiracije, već kontinuiranog rada i poznavanja tehnika i pravila koji pomažu u danima kada ti pisanje ne ide od ruke. Vjerujem da većina ljudi zna pisati, samo to radi s manje užitka, a to se odmah primijeti u kvaliteti teksta. Škola je važna jer daje znanja koja pomažu kod samog pisanja, u određivanju cilja teksta prema čemu se onda prilagođava sadržaj, stil i duljina teksta…
Od prvog predavanja imali smo praktične vježbe, razrađivali kreativne elemente kampanja te kroz zadaću radili različite cjelovite kampanje, sinopsise za video i slično. Super je što smo si međusobno davali povratne informacije jer se tako najbolje uči. Praktična nastava je najkorisnija, a bogato iskustvo predavača najvrijednije.
Definitivno predavači s dokazanom uspješnom karijerom u području u kojem predaju. Svi predavači nesebično su dijelili s nama svoja znanja i iskustva, uvijek bili na raspolaganju za pitanja i savjete, ali i za kritičke osvrte na naše radove što je iznimno korisno u procesu učenja. To izuzetno cijenim.
Svima koji se vole kreativno izraziti riječima za ono do čega im je stalo. Nije to samo marketing, a opet, sve je pomalo marketing. U svakom poslu ili aspektu našeg života i rada dobro je znati kako doprijeti do nekoga, ubaciti „bubu“ i dobru ideju u glavu, dobiti povjerenje i zaokupiti pažnju.